نوشته شده توسط : جی دی ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت دندانی که عده ای آن را کاشت دندان هم می گویند قطعه ای از فلز تیتانیوم است که به شکل ریشه دندان بوده وتوسط یک متخصص داخل استخوان فک قرار داده می شود. بازسازی تاج دندان از دست رفته با استفاده از این پایه مقدور می شود. 

ایمپلنت از نظر زیبایی همانند دندانهای طبیعی شما خواهد بود. بنابراین با ارزیابی دقیق نسبت به اندازه و سایز ایمپلنت پیش از عمل که توسط دندانپزشکان صورت می گیرد و نیز با همکاری شما در رعایت بهداشت که بعد از عمل باید صورت گیرد، ایمپلنت سالها جوابگوی نیازهای جویدن ، صحبت کردن و زیبایی شما خواهد بود. 

ایمپلنت های دندانی چگونه درمانی هستند؟

از ایمپلنت های  دندانی در اصطلاح عام به عنوان "کاشت دندان" نیز یاد می شود انواع مختلفی از ایمپلنتهای دندانی وجود دارد. شایعترین و متداولترین نوع ایمپلنت های دندانی انواعی هستند که به شکل ریشه دندان ساخته می شوند.

ایمپلنت های به شکل ریشه وسایل پزشکی کوچکی از جنس تیتانیوم و به شکل پیچ هستند که در داخل استخوان فک کار گذاشته می شوند و پس از طی دوره بهبودی و اتصال به استخوان با استفاده از امکانات بخصوص که از جنس آلیاژهای خاص تیتانیوم هستند، روی آنها تک دندان، چند دندان و یا حتی کل سیستم دندانی (تا 14 دندان در هر فک) قابل ساخت و استفاده می باشد. امروزه بجای انواع مختلف دست دندانهای متحرک قدیمی و همچنین پلها (بریج ها – روکشهای بهم چسبیده) و روکش ها استفاده از ایمپلنت پیشنهاد می شود.

مزایای ایمپلنت دندانی چیست؟

ایمپلنت بهترین جایگزین برای دندانهای از دست رفته شما می باشد و از مزایای زیادی برخوردارمی باشد از قبیل:

  • دیگر نیازی به خارج کردن پروتز از دهان خود ندارید.

  • در درمان ایمپلنت مانند دیگر درمان ها نیاز به تراشیدن دندان های سالم مجاور نیست.

  • ظاهر دندان ایمپلنت بسیار شبیه دندان طبیعی بوده و با دندان طبیعی تفاوت ظاهری ندارد.

  • در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن احساس بسیار راحت و خوبی خواهید داشت.

  • از تحلیل استخوان و پیری زودرس در صورت جلوگیری می کند.

  • هیچگونه فشار اضافی به لثه وارد نمی کند.

چرا بهتر است بجای پل ها (بریج) و یا دست دندانهای متحرک کامل و پارسیل از ایمپلنت استفاده شود؟

بدلیل اینکه امروزه ایمپلنت های دندانی قادر به حل مشکلاتی هستند که دندانپزشکان قبلا و در دهه های قبل راه حلی برای آنها نداشتند. ایمپلنت های دندانی قادرند:

  • دندانهای شما را بطور ثابت و دایمی جایگزین کنند. بدون اینکه مجبور باشید دست دندانتان را خارج کنید و دوباره سرجای خود بنشانید و برای همیشه با لقی و شل بودن دندانهایتان خداحافظی کنید.

  • دندانهای شما را بطور ثابت و جداگانه جایگزین می کنند بدون اینکه مجبور باشید دندانهای سالم اطراف ناحیه بی دندانی را جهت استفاده بعنوان روکش پایه تراش داده و سلامت آن را به خطر بیاندازید. دندانهای پایه روکش بطور مکرر دچار پوسیدگی های غیرقابل ترمیم می شوند و پس از چند سال کارکرد خود را از دست می دهند و ناچاراً بایستی کشیده شوند.

  • مهمترین عوارض کشیدن دندان و جاخالی ماندن آن تحلیل استخوانی می باشد که عوارض جانبی معکوس روی سلامت عمومی بدن نیز دارد. با کاشت ایمپلنت در فاصله زمانی کوتاهی یا بلافاصله پس از کشیدن دندان از تحلیل استخوان جلوگیری می شود. افرادیکه دندانهایشان را بطور کامل می کشند پس از چند سال دچار تحلیل شدید استخوانی می شوند که باعث می شود حتی با تجدید و ساخت دست دندانهای متعدد از عملکرد جویدن، تکلم و تغذیه خود راضی نباشند. بهترین راه حل، کاشت ایمپلنت در اولین فرصت ممکن می باشد تا از تحلیل استخوانها و عوارض غیرقابل جبران بعدی آن جلوگیری شود. 

  • افرادیکه جهت جایگزینی دندانها ی کشیده شده خود بخصوص در مواردیکه این دندانها در ناحیه جلویی و ناحیه لبخند باشند و یا تعدادشان زیاد باشد از دست دندانهای متحرک کامل و یا پارسیل قدیمی استفاده می کنند از لحاظ سنی نسبت به افراد همسن خود که جهت حل مشکلات دندانی خود از ایمپلنت  استفاده می کنند، سالخورده تر و پیرتر دیده می شوند. 

  •  قدرت جویدن دست دندانهای قدیمی بسیار کمتر از ایمپلنت می باشد و نیروهایی که توسط آنها تولید می شود بسیار کم و حدود 200% مقدار نیروی لازم برای جویدن کارآ می باشد. 

  • دندانهای ساخته شده روی ایمپلنت طول عمر بسیار بیشتری نسبت به انواع دست دندان، پلها و روکشها دارند.

  • تمیز کردن و نگهداری ایمپلنت  نیز بسیار راحت تر از دست دندان و یا بریج می باشد.

چه کسانی کاندید درمان ایمپلنت هستند؟

افرادی که به هر علتی دندان خود را از دست داده باشند کاندید درمان ایمپلنت هستند. درمان ایمپلنت از جایگزینی یک دندان تا بازسازی همه دندانها را دربر می گیرد.

  • وقتی یک دندان از دست رفته باشد:

در این حالت راه حل قدیمی، تراش دندان های مجاور ناحیه بی دندانی برای جایگزینی تک دندان از دست رفته است (بریج).این روش باعث عدم دسترسی بیمار جهت بهداشت و تمیزی دندان های مجاور و در نتیجه پوسیدگی آنها می گردد و همچنین تحلیل تدریجی استخوان در ناحیه بی دندانی را درپی خواهد داشت.برای برگرداندن دندان از دست رفته و زیبایی لبخند تان می توانید از ایمپلنت استفاده نمایید که دراین روش بدون آسیب رساندن به د ندان های مجاور میتوان یک دندان را جایگزین نمود.





:: برچسب‌ها: ایمپلنت , ایمپلنت تهران , ایمپلنت دندان , کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: